Rubrika strokovne vodje za turizem Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina
Turizem nismo mi in oni. Turizem smo vsi – prebivalci, ponudniki, obiskovalci.
Z novo mesečno rubriko Naša dolina, naš turizem, ki jo začenjamo v sodelovanju z lokalnim časopisom Latnik, želimo prebivalcem približati dogajanje na področju turizma, razvojne usmeritve destinacije in delo Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina. Rubrika bo namenjena aktualnim temam, vpogledom v naše projekte in razmisleku o tem, kako lahko turizem postane skupna zgodba vseh nas.
V poletnih mesecih smo med prebivalci izvedli anketo o odnosu do turizma. Sodelovalo je 404 prebivalcev iz vseh treh občin destinacije: Mestne občine Nova Gorica (50 %), Občine Ajdovščina (42 %) in Občine Renče-Vogrsko (8 %). Večina anketiranih je bila zaposlenih (80 %), največ jih je bilo starih med 45 in 64 let (49 %), le petina pa turizem doživlja kot neposreden vir dohodka.
Rezultati kažejo raznoliko sliko. Tretjina anketiranih (35 %) je izrazila nezadovoljstvo z razvojem turizma, a več kot polovica (51 %) meni, da ima lokalna skupnost koristi od turistov. Da destinacija razvija zeleni turizem, je prepoznalo 39 % prebivalcev.
Turizem po mnenju anketiranih prispeva k ohranjanju kulture (44 %) in narave (38 %), skoraj polovica (49 %) pa meni, da prinaša več prireditev in možnosti za rekreacijo. Po drugi strani se 65 % prebivalcev ne strinja, da turizem izboljšuje ponudbo vsakodnevnih storitev, kot so trgovine, promet ali zdravstvo.
Pomembno je tudi, da se le 31 % prebivalcev počuti dobro obveščene o razvoju turizma, še manj – 14 % – pa jih meni, da imajo možnost sodelovati pri njegovem načrtovanju. Kljub temu jih 40 % verjame, da pozitivni učinki turizma presegajo negativne, in kar 80 % se jih v destinaciji še vedno počuti varno.
Med predlogi za izboljšave so prebivalci pogosto izpostavili slab javni prevoz, potrebo po boljšem informiranju, več dogajanja v središčih krajev, razvoj turizma višje dodane vrednosti in več prenočitvenih kapacitet.
Rezultati ankete kažejo, da so prebivalci z razvojem turizma zmerno zadovoljni, a pričakujejo večjo vključenost pri načrtovanju, boljše obveščanje in ravnotežje med razvojem in trajnostjo.
Zavod bo skupaj z vsemi tremi občinami pripravil akcijski načrt za izboljšanje zadovoljstva in vključenosti prebivalcev ter poiskal nove načine komuniciranja o projektih in priložnostih v turizmu.
Celotno poročilo ankete si lahko preberete v zavihku Zelena shema slovenskega turizma oz. na tej povezavi.
Turizem se gradi skupaj – z idejami, pogovorom, odprtostjo.
Vabim vas, da spremljate rubriko Naša dolina, naš turizem in z nami delite svoje poglede, saj bomo le skupaj poskrbeli, da bo Vipavska dolina ostala kraj, kjer se lepo živi – in kamor se obiskovalci radi vračajo.
Za mnenja, predloge ali vprašanja mi lahko pišete na: katja.kralj@vipavskadolina.si
Vabljeni pa tudi k osebnemu obisku v TIC Ajdovščina (Prešernova 9, Ajdovščina) – od ponedeljka do petka, od 10.00 do 16.00.
Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih:
Facebook: Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina, Vipavska dolina - Vipava Valley
LinkedIn: Vipavska dolina – Tourism / Turizem
Katja Kralj
Strokovna vodja za turizem
Zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina

TIC Nova Gorica in Center trajnostne mobilnosti Nova Gorica
Kidričeva ulica 11
5000 Nova Gorica
Telefon: 05 330 46 00, 041 460 217
E-mail: nova-gorica@vipavskadolina.si
TIC Ajdovščina
Prešernova ulica 9
5270 Ajdovščina
Telefon: 05 365 91 40, 031 355 110
E-mail: ajdovscina@vipavskadolina.si
TIC Lijak
Šmihel
5261 Šempas
Telefon: 041 303 749
E-mail: lijak@vipavskadolina.si
Spletna stran: www.lijak.si
Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina
Trg Edvarda Kardelja 1
5000 Nova Gorica
Telefon: 05 330 46 03
E-mail: uprava@vipavskadolina.si